[l10n-cs] Česky nemluvící autoři programů

Marek Černocký marek na manet.cz
Sobota Duben 18 14:46:12 CEST 2009

Nedávno jsem se rozhodl znovu přihlásit do překladatelského týmu Ubuntu.
Kamil samozřejmě požadoval vstupní test, a tak jsem přeložil aplikaci
PhotoPrint. Poslal jsem ji i rovnou autorovi programu. Ten mi teď psal,
že obdržel ještě jiný překlad do češtiny. Akorát že můj byl označen
cs.po a ten druhý cs_CZ.po, tak jestli bych mu nevysvětlil, jaký je v
tom rozdíl.

Vysvětlení jsem mu podal a poradil mu, že pokud bude mít nějaké dotazy k
českému překladu, např. se rozhodnout mezi těmi dvěma, ať se obrátí na
tuto konferenci. A to je to proč sem teď píši.

V tu chvíli jsem si uvědomil, že stránky www.l10n.cz jsou pouze česky.
Zahraniční programátoři mohou mít podobné dotazy. Nebylo by vhodné dát
pro ně na web nějakou stránku v angličtině, kde by se jim objasnili
základní věci (např. jak zacházet s texty obsahujícími čísla :-) a
odkázat je s dotazy na tuto konferenci.

Stránka by se mohla automaticky zobrazit všem co mají v prohlížeči
nastavený jiný jazyk než češtinu. Aby bylo by možná vhodné to jednotně
uvádět jako kontakt na český tým v .po souborech.

Marv