[l10n-cs] esky nemluvc autoi program

Petr Pisar petr.pisar na atlas.cz
Nedle Duben 19 22:16:04 CEST 2009

On Sat, Apr 18, 2009 at 02:46:12PM +0200, Marek Černocký wrote:

> Vysvětlení jsem mu podal a poradil mu, že pokud bude mít nějaké dotazy k
> českému překladu, např. se rozhodnout mezi těmi dvěma, ať se obrátí na
> tuto konferenci. A to je to proč sem teď píši.

Myslím, že v této poštovní konferenci uspěje i s angličtinou.

> V tu chvíli jsem si uvědomil, že stránky www.l10n.cz jsou pouze česky.
> Zahraniční programátoři mohou mít podobné dotazy. Nebylo by vhodné dát
> pro ně na web nějakou stránku v angličtině, kde by se jim objasnili
> základní věci (např. jak zacházet s texty obsahujícími čísla :-) a
> odkázat je s dotazy na tuto konferenci.

Tohle není věc specifická pro češtinu. Velmi podrobné návody lze najít třeba
v info stránkách GNU gettextu.

> Stránka by se mohla automaticky zobrazit všem co mají v prohlížeči
> nastavený jiný jazyk než češtinu. Aby bylo by možná vhodné to jednotně
> uvádět jako kontakt na český tým v .po souborech.

Jak už tu někdo odpovídal na výtah, tento přístup má pouze řešit jazykové
varianty. Nikoliv nabízet odlišný obsah. Pokud redakční systém portálu není
internacionalizovaný, bude jednodnušší připravit samostatnou stránku
v angličtině.

-- Petr