[l10n-cs] Dalsi slovicka

David Kolibáč kolibac na gmail.com
Úterý Duben 28 16:09:52 CEST 2009

>  To bych tak neviděl, podpůrná neznamená, že nemůže být nezbytná. Navíc tomu tak ani vždy není, u aplikace můžete mít více backendů a mezi nimi si vybírat (Totem - gstreamer/xine).
To ale neznamená, že si v tom přehrávači něco bez backendu přehraješ
--- nepřehraješ, pokud přehrávač není sám sobě backendem.
Navíc slovo "podpůrný" u mě evokuje přidanou hodnotu, za což UI
nepovažuji (bez něj je mi ten backend na prd).

>A UI nad konzolovým programem/knihovnou není nadstavba? Nepřidává funkčnost?
Funkce nepřidává, pouze umožňuje uživateli interakci s backendem,
který je, jak píšu výše, nezbytný a frontendem (překlad "rozhraní" je
proto často přesný) se pouze umožňuje interakce s ním (pokud nebereme
případy, že třeba nějaký frontend přidává možnost vizualizace dat
zpracovaných backendem).
Příklady: Konqueror přidává ke KHTML další funkce, není to jen UI.
WebKit komponenta v Qt je v podstatě UI ("rozhraní") pro WebKit.

Zdraví David Kolibáč.