[l10n-cs] View - zobrazení nebo pohled

Petr Kovar pknbe na volny.cz
Pondělí Květen 11 23:19:14 CEST 2009

Překladatelé!

Dovolím si zkopírovat zprávu, kterou jsem se před několika dny dotazoval
překladatelů GNOME na možnost nepoužívání slova "pohled" jako překladu
angl. podst. jm. "view". Myslím, že už jsme na tento problém dříve narazili
při diskusi na jiné téma. Také jsem si všiml toho, že především v KDE je
"pohled" široce rozšířen (nejen v hlavních nabídkách), což může zkomplikovat
možnost dosažení konzistence v tomto případě. Přesto přese všechno - můj
návrh je následující:

View (např. příkaz nabídky - "View source", "View file"; či položka v hlavní
nabídce, pak vždy velké písmeno): Zobrazit

View (podst. jm. značící formu zobrazení nějakého obsahu - "Icon View",
"Feed View"): zobrazení

Zdraví
Petr Kovář

----- Forwarded Message -----

From: Petr Kovar <pmkovar na gnome.org>
Sent: Mon, 27 Apr 2009 17:52:54 +0200
Subject: View - zobrazení nebo pohled

Vážení překladatelé,

rád bych se dohodl na tom, abychom přestali v některých případech překládat
podstatné jméno "view" jako "pohled".

Ne že by mě kvůli tomuto překladu takříkajíc svrběl prst na spoušti, ale v
určitých situacích může být velmi zřetelná nekonzistence např. s překladem
"View" v hlavních nabídkách aplikací jako "Zobrazit", resp. se lze setkat i
s překladem "Zobrazení" (tomuto problému jsme se tuším již věnovali).

Jinými slovy udržovat tuto nekonzistenci myslím postrádá smyslu.

K souvisejícímu překladu "icon view", který se vyskytuje např. v Nautilu,
bych měl prosbu, abychom nepoužívali přídavné jméno "ikonový", ale raději
podstatné s příslušnou předložkou, tedy "zobrazení s ikonami", což mi
tedy zní lépe než "ikonový pohled" (pochopitelně), ale i než "ikonové
zobrazení". Totéž by samozřejmě platilo pro podobné překlady napříč GNOME.

Vaše názory, nápady, komentáře? Posléze bychom mohli tuto věc přenést na
l10n.cz a snad i tam dojít k nějaké shodě.

Díky,
Petr Kovář