[l10n-cs] Wizard

Petr Kovar pknbe na volny.cz
Sobota Říjen 10 15:52:39 CEST 2009

Marek Černocký <marek na manet.cz>, Sat, 10 Oct 2009 11:29:00 +0200:

> Slovíčko wizard nám schází ve slovníku. Ve Windows se to jednoznačně
> překládá průvodce. Teď si ale nejsem jistý, jestli se to v Linuxu, nebo
> alespoň v jednom z grafických prostředí, nepřekládalo jako pomocník.

To lze jednoduše zjistit:

http://en.cs.open-tran.eu/suggest/wizard

Čili "pomocník" je v některých překladech Mandrivy, jinak se vyskytuje
"průvodce".

Také jsem se dočetl v anglických stylistických příručkách, že se slovo
"wizard" doporučuje nahrazovat vhodnějším (formálnějším) "assistant", takže
bychom mohli diskutovat i o tomto termínu a o tom, zda ho překládat jako
"asistent" nebo právě "pomocník".

Zdraví
Petr Kovář