[l10n-cs] Překládání názvů aplikací

Vít Pelčák vit na pelcak.org
Úterý Září 1 08:15:30 CEST 2009

2009/8/31 Kamil Páral <kamil.paral na gmail.com>:
> Zobrazení Funkce Název je jednodušší pro začínající uživatele.

Timhle si prave nejsem moc jisty.

Sice
> občas taky skřípu zuby, ale občas mi to naopak vyhovuje. A my
> pokročilejší uživatelé nemáme problém stisknout Alt+F2.

To sice ano, ale nac tam teda to menu potom je? Ja pouzivam v KDE spis
Alt+F2 a v GNOME spis menu.

> Jak si myslím, že by to ideálně mělo fungovat:
>  * Pokud existuje jediná aplikace s danou funkcí, její název se vůbec
> nezobrazuje. Tudíž v nabídce například pouze "Textový editor".

Toto muze byt potencialne matouci, protoze porad neni zjevne, o jaky
editor se jedna. Uzivatel nemusi vedet, jaky ma nainstalovan.

>  * Pokud existuje více aplikací s danou funkcí ve stejné nabídce, pak se
> teprve rozlišují názvy: "Textový editor gedit", "Textový editor kate".

Nebyla by na toto lepsi vlastni polozka v menu?

> To je zase problém nezvýrazňování nově nainstalovaných aplikací. Opět
> nemá smysl kvůli tomu ohýbat lokalizaci.

Asi jsi chtel citovat jinou cast textu. Ale chapu co myslis.
IMHO to problem lokalizace je. Pokud hledam "inkscape", vim, ze mam
jit podle abecedy a najdu jej pod "I".
V GNOME si ale musim pamatovat, ze to je "Editor vektorove grafiky
Inkscape". Pokud se polozka ve skutecnosti jmenuje jinak nez "Editor
vektorove grafiky Inkscape", tak to jenom potvrzuje ma slova. Problem
neni ani tak v tom, pamatovat si, co je to za editor, ale spis si
pamatovat jak presne je pojmenovany, protoze jinak se nemohu
spolehnout na to, ze jej najdu kdyz budu hledat podle abecedy.

Uzivatel proste vi, ze hleda ten ktery program se kterym muze delat
to, ci ono. Ale aby si pamatoval jak je presne pojmenovana polozka v
menu aby nebloudil, sice neni kdo vi jake prikori, ale je to
neohrabane.

--
Vit Pelcak