[l10n-cs] kurzor vs. ukazatel

Petr Kovar pknbe na volny.cz
Neděle Duben 18 19:07:01 CEST 2010

David Kolibáč <david na kolibac.cz>, Fri, 16 Apr 2010 19:42:13 +0200:

> napsat, že dostávám při čtení "kurzor myši" pásový opar, ale bude to mít
> stejnou (nulovou) argumentační hodnotu. Potřebujeme věcné argumenty.
> Fajn. ^_^
> V KDE je např. "Zvolte si motiv kurzoru, který chcete použít
> (přejezdem myši otestujete kurzor)" -- to mi připadá v naprostém
> pořádku. Být tam místo myši ukazatel, nevěděl bych, co se po mně chce.
> Prostě slovo "ukazatel" v tomto kontextu neznám... a nejsem sám
> (ověřeno na několika BFU).

To je v pořádku, znají však ti BFU termín "kurzor"? O tom si dovolím
pochybovat - a pokud znají, pak to asi nejsou BFU. ;-)

> Mám pocit, že to není právě rozšířené.

Uživatelé majoritního OS by "ukazatel" znát měli, a co zná cca 95 %
uživatelů PC, je z podstaty věci rozšířené. :-)

> Stejně jako "karty". A upřímně
> řečeno, ani jedno mi v běžné mluvě nejde přes pysky, ačkoliv se
> lokalizačním týmem ustanovené termíny snažím prosazovat a používat,
> aby se uchytily mezi lidem prostým.

To lze jen ocenit. Kéž by se tak chovali všichni překladatelé.

Zdraví
Petr Kovář