[l10n-cs] kurzor vs. ukazatel

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pondělí Duben 19 12:04:32 CEST 2010

Dne Pá 16. dubna 2010 Martin Lukeš napsal(a):
> To já bych zase byl pro:
> cursor = textový kurzor = kurzor
> pointer = šipka myši = ukazatel
>
> Uvidíme ale, jak se vyjádří ostatní.

já bych se vyjádřil tak, že výše uvedenou variantu jsem ochoten přenést přes
srdce, ale přeci jenom bych asi dal přednost slovu "kurzor" v obou případech

"ukazatel" mám zafixovaný spíše ve vazbě "ukazovat někam" než "ukazovat na
něco", případně jak zde již padlo jako rafičku na nějaké stupnici

o krapet delší "textový kurzor" vs "kurzor myši" mi přijde srozumitelnější než
zkracovat to na "kurzor" (s tím, že se by default myslí textový) vs "ukazatel"
(s tím, že se by default myslí myš) ... jistě, pak vyvstává otázka, co když
ten druhý není ovládán myší, ale myslímže k této abstrakci, že myš nemusí být
myš, se uživatelé povznesli již dávno s příchodem notebooků s různými
trackbally, trackpointy, touchpady atd.

K.