[l10n-cs] kurzor vs. ukazatel

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Pondělí Duben 19 12:05:30 CEST 2010

Dne 19.4.2010 8:40, Josef Klimosz napsal(a):
> Já jsem se ve svém okolí, i mezi BFU, setkal pouze s kurzorem. Pod pojmem
> ukazatel si představuji něco, co ukazuje hodnoty (hodnotu) na něčem, třeba
> na nějaké stupnici.

Napíšete-li "ukazatel myši" (případně "kurzor myši"), bude jasné, o čem
se mluví.

Angličtina má často jednoslovné specializované termíny a předpokládá, že
čtenář pracuje s kontextem. To čeština nemá (nebo to má oslabené na
několik málo výrazů - např. kolo). Proto se v češtině velmi často při
překladu používá opis výrazu složený z více slov.

M.

--
                            Milan Keršláger
                            http://www.pslib.cz/ke/