[l10n-cs] kurzor vs. ukazatel

David Kolibáč david na kolibac.cz
Pondělí Duben 19 20:01:39 CEST 2010

> Všimněte si, že i podle toho, co jste sem poslal, je cursor "ukazatel,
kde právě pracujete" bez odkazu na myš. To je z toho důvodu, že kurzor
označoval na textových terminálech místo, na které vyl vypsán
následující znak (ať už v příkazovém řádku "blikající cosi" nebo též
"neviditelný kurzor" při nastavování pozice, kam jste chtěl napsat další
znak). Textové terminály ovšem žádnou myš neobsahovaly (!).
Tvrdit, že pokud se někdy "kurzor" vázal na pozici v textu, nesmí se
už nikdy vázat na nic dalšího, je přinejmenším odvážné. Mimochodem, v
té definici není o pozici v textu ani zmínka.
Jestliže se něco neomezuje na myš, je to jenom dobře -- když mám
touchpad, trackpoint, trackball, tablet, dotykový displej a myš až na
posledním místě, tak co?

Zdraví David Kolibáč.