[l10n-cs] kurzor vs. ukazatel

David Kolibáč david na kolibac.cz
Středa Duben 21 15:18:16 CEST 2010

> Přečtěte si prosím ještě jednou mé zdůvodnění. Netvrdil jsem, co mi
vkládáte do úst. Spíše se z vaší strany jedná o celkové nepochopení
(zejména konsekvencí z minulosti). Nepsal jsem o textu, ale o textovém
terminálu (který má pro znaky pevnou šachovnici), viz:
Textový terminál je ale v současném kontextu irelevantní. Zato je ale
zatraceně relevantní, že označení "kurzor" se používá (proč asi?) mj.
pro zvýraznění aktuální pozice v textu (např. v programu Kate).
> cursor
> A visually distinct mark on a display indicating where newly typed text will be inserted. The cursor moves as text is typed and, in most modern editors, can be moved around within a document by the user to change the insertion point.

> Je jedno, jaké zařízení pro pohyb ukazatele myši používáte. Zde se totiž
bavíme o tom, co vidíte na obrazovce (tj. to co ukazuje, proto
ukazatel).
Narážel jsem na to, že veškerá polohovací zařízení jsou často
označována jako "myš".

Zdraví David Kolibáč.