[l10n-cs] kurzor vs. ukazatel

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Středa Duben 21 17:13:30 CEST 2010

Dne 21.4.2010 15:18, David Kolibáč napsal(a):
> vkládáte do úst. Spíše se z vaší strany jedná o celkové nepochopení
> (zejména konsekvencí z minulosti). Nepsal jsem o textu, ale o textovém
> terminálu (který má pro znaky pevnou šachovnici), viz:
>
> Textový terminál je ale v současném kontextu irelevantní. Zato je ale
> zatraceně relevantní, že označení "kurzor" se používá (proč asi?) mj.
> pro zvýraznění aktuální pozice v textu (např. v programu Kate).

To bohužel není pravda. I když budete používat současné distribuce,
snadno narazíte na situaci, že budete mít pouze textový terminál. S
oblibou se to dělá na serverech, protože GUI může způsobovat zbytečné
potíže (např. v současné době padalo dlouho jádro Fedory 12 v kombinaci
KMS s ATI 2xxx a to samé se může stát jakékoliv jiné distribuci).

Stejně tak to dopadne, když budete používat nějaké záchranné prostředí a
z nějakého důvodu GUI nebude fungovat (poškozené knihovny, embeded
zařízení, snaha řešit jiné potíže atd).

A i když si spustíte na textové konzoli GPM, budete se muset vyrovnat s
tím, že máte dva kurzory... (příkazový řádek a myš).

Rád bych vás poprosil, abyste přestali vymýšlet důvody, proč to dělat
jinak, než je to zažité (a terminologicky minimálně správněji).

M.K.

--
                            Milan Keršláger
                            http://www.pslib.cz/ke/