[l10n-cs] kurzor vs. ukazatel

Karel Volný kavol na seznam.cz
Čtvrtek Duben 22 11:34:11 CEST 2010

Dne Po 19. dubna 2010 Milan Kerslager napsal(a):

> Jsou to prostě rozdílné termíny, chápete?

asi mi tady něco uniká ...

jde nám snad o věc, kterou chceme nějakým termínem označit

ne o to vzít různá označení, a pak dokazovat, že to jsou různá slova, byť
třebas označují (principiálně) stejnou věc

utečme klasicky k příkladu s auty :-)

hádá se někdo o to, že třebas na osobáku jsou na kolech nazuty "pneumatiky",
zatímco na traktoru "gumy", a z toho, že "pneumatiky" != "gumy", protože to
první má 10 písmenek, a to druhé jenom 4, vyvozuje něco o nezaměnitelnosti
termínů, notabene když se i ty předměty na první pohled dost liší?

> Pánové, evidentně nechápete, jak jednotlivá zařízení fungují. Prosím,
> jste mladí - tak si o těch věcech něco přečtěte. Zbytečně hledáte
> rozpory kde nejsou. Vlamujete se tam, kde není rozpor a k čemu jsem se
> již pozitivně vyjádřil.
>
> A konečně zbytečně argumentujete chybně. GPM funguje na konzoli,
> případně v emulaci terminálu (tj. terminál pro GUI). Kromě toho je to
> nový výdobytek pro Linux (a v prvé řadě IBM PC).

aha, takže "textový terminál" je pouze originální rozhraní dálnopisu a nic
jiného se takto neoznačuje

no dobře

tak to se pak ale těžko dohodneme ...

K.