[l10n-cs] kurzor vs. ukazatel

Karel Volný kavol na seznam.cz
Čtvrtek Duben 22 13:01:08 CEST 2010

> A vraťte se prosím k technicky správným termínům.

při vší úctě k vašim šedinám, opravdu si nemyslím, že máte právo ad hoc
určovat, co je "technicky správné", zvlášť když vy sám s termíny nakládáte,
jak se vám zrovna zlíbí

mluvil jste o "textových terminálech":

"Textové terminály ovšem žádnou myš neobsahovaly (!)."

tak jsem se zeptal na gpm, na což jste reagoval slovy:

"Pánové, evidentně nechápete, jak jednotlivá zařízení fungují. Prosím,
jste mladí - tak si o těch věcech něco přečtěte.

A konečně zbytečně argumentujete chybně. GPM funguje na konzoli, případně v
emulaci terminálu (tj. terminál pro GUI)."

čemuž rozumím tak, že GPM na "textovém terminálu" nefunguje, protože funguje
(pouze) "na konzoli" a "v _emulaci_ terminálu"

a pak píšete o tom, že:

"I když budete používat současné distribuce, snadno narazíte na situaci, že
budete mít pouze textový terminál. ... Fedory 12 v kombinaci
KMS s ATI 2xxx ..."

jsem si naprosto jist, že ve Fedoře 12 v textovém režimu GPM funguje

což je spor s výše uvedeným - ten "textový terminál" ve F12 se najednou chová
jinak než "textový terminál" u kterého je chybné ptát se na GPM

> V zásadě nechápu, proč si zde někteří mermomocí snažit zavést nesprávné
> a nepřesné termíny a zuby nehty to obhájit.

ano, taky nechápu, proč se o to tak snažíte :-)

> Měli byste tam rovnou napsat "henten" nebo "hajzlík", protože to
> uživatelé používají a je jim to jedno. Ne?

pokud si obhájíte, že "henten" nebo "hajzlík" je vhodnější, proč ne

K.