[l10n-cs] kurzor vs. ukazatel

Marek Černocký marek na manet.cz
Čtvrtek Duben 22 14:07:09 CEST 2010

Karel Volný píše v Čt 22. 04. 2010 v 13:22 +0200:

> souvisí, jestliže chceš řešit otázku, jak uživateli sdělit, s čím má zrovna
> hýbat - argument "matení" pak trošku ztrácí na vážnosti
>
> krom toho, je tu drobná nejasnost, co se myslí stejným "druhem"/"typem" - je
> řeč o tom, že se to chová "stejně jako myš", jak jsem to původně myslel, anebo
> o tom, že náleží myším/touchpadům/jakýmkoliv jiným polohovacím zařízením?

Zde rozebíráme pojmy pro "textový kurzor", který je ovládán z klávesnice
a primárně slouží k psaní textu. A "ukazatel myši", který je ovládán
polohovacím zařízením a primárně slouží k práci s prvky GUI. (Doufám, že
vzápětí někdo vytáhne nějakou atypickou situaci, kdy je "ukazatel myši"
ovládán z klávesnice apod.)

> takže je správné to ignorovat? - tak proč se s tím vůbec někdo programoval?

Tak jsem to nemyslel. Obecně jde o to, že u okrajových záležitostí tak
nevadí delší opisy. Případně se pojem týká jen jednoho projektu, takže
není zapotřebí jej sjednocovat ve slovníku.

> padlo jich tu několik, tak si projdi archiv, nebudu dělat práci za tebe, že
> bych je znovu opisoval

Já v celém vláknu žádný neviděl. Nechci po tobě, abys ho za mě
procházel. Nezapojoval bych se do diskuze, kterou jsem nesledoval nebo
nečetl. Nejspíš považuješ za věcný argument něco, co já ne.