[l10n-cs] kurzor vs. ukazatel

Petr Kovar pknbe na volny.cz
Pondělí Duben 26 00:56:15 CEST 2010

Karel Volný <kavol na seznam.cz>, Mon, 26 Apr 2010 00:22:30 +0200:

> no, fajn, takže je to přesně jak jsem si myslel, když se nám něco hodí do
> krámu, tak je z toho najednou silný argument, zatímco analogickou
> situaci, kde stejný argument jaksi moc nesedí, raději budeme brát úplně
> jinak, než abychom uznali, že to s tou silou toho argumentu nebude tak
> žhavé ...

Jde samozřejmě, jako obvykle, o nutnost rozlišovat kontext a řešit různé
terminologické situace. Je-li kontext takový, že vyžaduje i ve zdrojovém
jazyce dvě různá slova (pointer a cursor, záměrně neříkám, že jde o dva
odlišné termíny, protože to pravda být může, ale nemusí), proč v cílovém
jazyce docela nelogicky slova sjednocovat, abychom je následně museli
rozlišit (textový, grafický kurzor). Nepřipadá ti takový postup absurdní?
Mně tedy ano.

> vždyť říkám, nemá smysl to sem opisovat - jestliže ses programově rozhodl
> ignorovat názor protistrany a tudíž její argumentaci

Potíž je v tom, že žádný věcný argument opravdu nezazněl (ne, Davidovy
žaludeční obtíže nejsou věcný argument). Pokud si myslíš, že zazněl, tak ti
asi nezbyde nic jiného, než nám ho všem připomenout...

> hm, tenhle mail je asi dost zbytečný, už to k ničemu konstruktivnímu
> nevede

To je tedy bohužel pravda (že tvůj mail k ničemu konstruktivnímu nevede).

Zdraví
Petr Kovář