[l10n-cs] boční vs. postranní panel

Petr Kovar pknbe na volny.cz
Čtvrtek Duben 29 19:30:45 CEST 2010

Martin Lukeš <martin.meridius na gmail.com>, Tue, 27 Apr 2010 18:39:56 +0200:

> Sice zde ještě běží živá diskuze o kurzorech a ukazatelích, já bych ale
> rád nakousl téma "bočního/postranního panelu". ... Než na to zapomenu. ;)
>
> Na rozdílné názvy jsem narazil v Nautilu a Rhythmboxu, takže převážně
> prostředí GNOME.
> V Nautilu se levý panel (F9) označuje jako "Postranní panel", v Rhythmboxu
> jako "Boční panel".
> Firefox používá "Postranní lištu", takže 1:0 pro Nautilus.
>
> Není to sice tak velké vosí hnízdo, jako to do kterého jsem píchl minule,
> ale myslím, že by určitě stálo za sjednocení.
>
> Osobně jsem pro "Postranní panel".

Ad panel: Jedna věc je zažitá praxe a druhá konzistentnost. Já bych
navrhoval právě v duchu konzistentnosti, aby "bars" byly lištami a
"panels" panely.

Ad postranní: Jestli "postranní" nebo "boční" je, jak se obávám, jen věc
jazykového vkusu. Těžko tady někdo vymyslí nějaký věcný argument pro a
proti. Jsem schopen akceptovat a používat obojí, a ano, překlady v GNOME
bychom měli sjednotit.

Zdraví
Petr Kovář