[l10n-cs] balík - balíček

marek na manet.cz marek na manet.cz
Neděle Leden 3 12:36:24 CET 2010

Teď se tu v jedné diskuzi objevilo toto:

---

> Pouzivam balicek, pokud pokracuji v prekladu aplikace, kde uz je pouzit
> "balik" tak to v cele aplikaci nepredelavam.
---

To není zrovna nejlepší přístup. To potom můžeme celý slovník rovnou zrušit.

Nicméně bych v tomto případě rád znovu otevřel diskuzi. Tohle se řešilo
již před dlouhou dobou. Výraz "balík" tenkrát tlačit především Petr Tomeš
a přijde mi, že většina překladatelů by byla spíše pro "balíček". Ale
možná je to jen subjektivní dojem, tak se prosím vyjádřete.

Pro balík tenkrát byly dva argumenty: Že je to kratší, ale to mi přijde
mimo, protože "balíček" je stejně dlouhé jako originál "package". A potom,
že je to tak zavedené v Debianu. "Balík" tam sice převládá, ale "balíčků"
se vyskytuje také hojně. Takže vy to chtělo nějaké sjednocení tak jako
tak. A co jiné distribuce, jak to vypadá s tímto pojmem tam.

Marv