[l10n-cs] Slovník s názvy stát?

Petr Kovar pknbe na volny.cz
Sobota Červen 12 16:06:57 CEST 2010

Martin Lukeš <martin.meridius na gmail.com>, Sat, 12 Jun 2010 15:38:54 +0200:

> Dobrý nápad, to se určitě hodí.
>
> Co takhle k tomu přidat (nebo udělat samostatnou sekci) anglické a
> originální názvy jazyků, kterými se v dané zemi mluví?
> Takový seznam se hodí zejména v programech (nebo jiných použitích), kde si
> uživatel může volit jazykové nastavení programu. Bohužel se stále
> setkávám s programy, kde jsou názvy jazyků uvedeny v angličtině, namísto
> v jejich jazyce. Pro uživatele, který angličtinou nevládne, je pak
> nalezení právě jeho jazyku zbytečně složité.

Určitě dobrý nápad, ale na samostatné stránce a řekl bych také s českými
překlady, které jsou pro nás nejpodstatnější.

Seriozní zdroj pro české překlady i s kódy ISO jazyků je Národní knihovna:

http://www.nkp.cz/pages/page.php3?page=fond_Priloha_Y.htm

> Vhodný zdroj by mohla být například Wikipedia, přesněji stránka
> http://meta.wikimedia.org/wiki/List_of_Wikipedias.
> Je to spousta dat, a tak jsem si na to napsal skript, který z těch tabulek
> vybere jen názvy jazyků v angličtině, v jejich řeči a jejich doménu
> třetího řádu na wikipedia.org, která by měla odpovídat kódu jazyku podle
> ISO 639-1.

Šlo by to automatizovaně propojit s údaji Národní knihovny? Nebo má někdo
spolehlivý zdroj se všemi daty pohromadě?

> Skript a/nebo výsledný soubor mohu dodat.
> Protože se ale v licencích moc nevyznám, zajímalo by mě, jestli z
> licenčního hlediska vůbec můžeme získaná data použít.
> Data na Wikipedii jsou pod licencí CC-BY-SA, kdežto na naší wiki pod
> CC-BY-NC-SA.
> Může mi někdo poradit?

Myslím, že na webu Creative Commons by to mělo být vysvětlené, ale nemám
teď bohužel příliš času to hledat. Ale můj laický názor je, že to jsou
bohužel dvě různé licence, což je nemilé.

Na druhou stranu, lze vůbec uplatňovat autorská práva k takto triviálním
datům (otázka pro právníka, jinak řečnická)?

Zdraví
Petr Kovář