[l10n-cs] Repository

David Kolibáč david na kolibac.cz
Neděle Únor 13 23:17:08 CET 2011

> My při psaní knih používáme výraz "zdroj softwaru". Jsem pro tento výraz
> nebo pro "repozitář", který je zaužívaný.
Ten "zdroj softwaru" se mně osobně moc nelíbí, protože někdy (třeba
deb-src?) se operuje s repozitáři se zdrojovými kódy, pak mi případný
překlad přijde dost krkolomný.

> S výrazem "úložiště" mám problém. Evokuje to ve mě místo, kde se něco
> ukládá. Jenže uživatel do repozitáře nic neukládá, on z něj software
> získává, proto mi přijde výraz "zdroj softwaru" vhodnější.
To bych tak dramaticky neviděl, AFAIK Rapidshare/Ulož.to a podobným
službám se taky říká úložiště, byť většina lidí odtamtud stahuje.

> Úložiště se používá pro „storage“.
Na to jsem narážel, byť jsem to nenapsal explicitně.

> Co takhle se zeptat na ÚJČ, jaký na něj mají názor.
To nemusí být špatný nápad, ale protože ti jazykozpytci budou
pravděpodobně technicky/kontextem naprosto mimo, nepřikládal bych tomu
velkou váhu.