[l10n-cs] Report z LinuxDays 2016

Michal Stanke mstanke na mozilla.cz
Úterý Říjen 11 08:42:25 CEST 2016

Ahoj.

Slíbil jsem poslat, kam jsme se dostali o víkendu během LinuxDays. Po
kolečku představování, kdy jsme mezi sebou odhalili návštěvníky z
univerzity a Avastu jsme se dotkli několika témat.

*Jak utnout dlouhou diskusi v mailinglistu*
Určitě budeme potřebovat nějaké pravidlo, jak poznat, že jsme se shodli,
nebo to nikam nevede a co potom. Padly návrhy na to, že by někdo mezi
námi měl mít větší autoritu a právo v takovém případě rozhodnout. Další
byly přidat do slovníku v takovém případě všechny zmíněné a podporované
možnosti a nebo to označit jako termín, kde jsme se neshodli.

*Překladatelský slovník a terminologie*
Slovník na wiki dostal od půlky roku 2013 jen tři nová slova. Navrhovaný
postup je ten, že jej každý projdeme a v mailinglistu navrhneme změny,
pokud nám něco nevyhovuje. Přidávání nových slov necháme až poté, co si
budeme jisti stávajícími. Neshody určitě vzniknou, a odůvodněné. Je
potřeba počítat, že Gnome nebude muset řešit uživatele Windows, kdežto
my s Firefoxem třeba ano.
Pokud to bude možné, rádi bychom slovník měli ve strojově čitelném
formátu tak, aby se dal importovat do jednotlivých nástrojů používaných
pro překlad a generovat z něj wiki.

*Licence*
Stávající slovník, web i wiki jsou pod Creative Commons, ale ne moc
svobodnou BY-NC-SA. To bychom měli změnit na něco svobodnějšího, kde to
půjde, abychom nebránili v použití komukoliv a jakkoliv.

*Slovník pro kontrolu překlepů, synonyma atd.*
Tady máme velkou mezeru a chybí nám aktuální slovník. Všichni používáme
vlastně tentýž. Někdo zmínil, že Seznam má nějakou vlastní kontrolu v
Email.cz. Zjistil jsem od nich, že používají hunspell a stejný slovník
jako my. Jestli mají zájem o něco lepšího nevím, ale potenciálním
zdrojem by pro nás mohl být ÚJČ a univerzity. Důležité bude umožnit
veřejné hlášení chyb, ať už slov, která slovník neoznačil, nebo naopak
nezná.

Doufám, že jsem na nic nezapomněl, prosím, doplňte mne, pokud ano.

Zdraví
--
Michal Stanke